MÓDULO 1, Marco Conceptual: Resúmen e ReflexiónTratáronse 5 Temas +Taller "O Ecosistema TIC" por Carlos Parada |
T 1. Marco de Referencia da Orientación Laboral ( Mª Teresa Deus /Margarita
Valcarce)
T 2. O Mercado Laboral ( Fernando Luis Agulló L./ Mª Teresa Deus T.)
T 3. Certificación Formación Profesional ( Elena González de la Cámara )
T 4. Política Social e Unión Europea ( Laura Otero/Mª Teresa Deus Trasobares)
T 5. A Iniciativa emprendedora forma de Acceso ao Mercado Laboral.(Fernando L.
Agulló)
Carlos Parada, Mª Teresa Deus e Fernando Luis Agulló, docentes no curso Ponte e no Posgrao |
TEMA 1. Marco de Referencia da Orientación Laboral
No tema 1 tratáronse 3 importantes epígrafes :
1-
Sistema Nacional de Emprego
Integrado polo Servizo Público de Emprego Estatal (SEPE) e os
Servizos de Emprego das comunidades autónomas. Os
órganos do
sistema Nacional de Emprego son:
a)
A Conferencia Sectorial de Asuntos Laborais e
b)
O Consello Xeral do Sistema Nacional de Emprego
1.1.
0 Servizo Público de Emprego Estatal (SEPE)
Se
lle encomenda a ordenación, desenvolvemento e seguimento dos
programas e medidas de Políticas de Emprego e está
composto por:
-
Uns
Servizos Centrais
-
Unha
rede territorial de 759 Oficinas distribuidas en 52 provincias do
estado español desde
as que
se xestionan as prestacións por desemprego mediante a atención
presencial.
-
Un
espazo web.(http://www.sepe.es/) desde o que se accede a in
formación a a servizos de emprego e prestacións.
Os
destinatarios dos servizos son:
-
Persoas
traballadoras, tanto desempregadas como en activo.
-
Persoas
emprendedoras que teñan unha idea de negocio.
-
Empresas
1.2.
O Servizo Público de Emprego de Galicia
(http://emprego.xunta.es/)
É
a estructura política dependente da Xunta de Galicia que reúne dun
modo integral e coordinado a todas aquelas unidades da administración
autonómica que prestan servizos ou exercen funcións no ámbito das
Políticas Activas de Emprego, dentro do marco territorial da
comunidade autónoma de Galicia.
As
competencias de Emprego repártense así:
-
Lexislación
laboral, bases e planificación xeral da actividade económica:
EXCLUSIVA DO ESTADO.
-
Políticas
Pasivas de Emprego ( todo o referente ás prestacións e subsidios
pordesemprego.):
EXCLUSIVA DO ESTADO
O
desenvolvemento e execución das Políticas Activas de Emprego:
COMETENCIA TRANSFERIDA A GALICIA DESDE O ANO 1997.
O
SEPE, xunto cos Servizos Públicos de Emprego das comunidades
Autónomas, forman o sistema Nacional de Emprego. Desde
esta estructura estatal promóvense, deseñan e desenvolven medidas e
accións para o emprego, cuxa execusión é descentralizada axustada
ás diferentes realidades territoriais.
2.
Marco Actual da Política de Emprego en España
A política
de emprego é o conxunto de actuacións que toman os poderes públicos
co obxectivo de alcanzar o pleno emprego ou, cando
menos, corrixir os principais desequilibrios do mercado de traballo.
E temos que distinguir entre:
1- Políticas
Activas de Emprego ( conxunto de programas e medidas de
orientación, emprego e formación que teñen por obxectivo mellorar
as posibilidades de acceso ao emprego das persoas desempregadas
no mercado de traballo, por conta propia ou allea....)
2-
Políticas Pasivas de Emprego (cuxo obxectivo principal é a
protección por desemprego atendendo a situación de necesidade que
se produce cando unha persoa traballadora, con capacidade para
traballar e con intención de facelo, non pode prestar os seus
servizos no mercado de traballo por distintas circunstancias...)
En
definitiva consiste nunha substitución de rendas destinadas a manter
o nivel de ingresos das persoas desempregadas.
A
reforma do mercado laboral articula unha serie de medidas urxentes
adicionais de fomento da contratación e a creación de emprego,
entre outras e distintos tipos de contratos e medidas para
procurar un incremento de contratos de traballo, especialmente
de emprego xuvenil.
Acompetencia
lexislativa en materia laboral corresponde ao Estado, segundo
establece o art. 149.1.7 da Consitución española, sen prexuizo
da sua execución polas Comunidades Autónomas.
3. A
Política de Emprego en Europa
-
A Estratexia Europea de Emprego 2020 proporciona un marco- o Método
Aberto de coordinación, (MAC), que permite aos paises da UE
compartir información e debater
e coordinar as
súas políticas de emprego.
Cada
ano, os
gobernos dos paises membros, a través do Comité de Emprego, e as
institucións europeas elaboran o denominado paquete
de medidas de emprego,
formado por :
-
Directrices
de Emprego.
-
Programas Nacionais de Reforma.
-
Informe
conxunto sobre o Emprego
-
Recomendación
específica para cada país.
-
Evolución
social e de Emprego en Europa.
Ámbitos
de desenvolvemento das políticas activas de emprego: Son os estados
Membros
-
Directrices
aos Estados Membros.
-
Os
Estados Membros reciben estas Directrices a Proposta da Comisión,
etc....
-
Prioridades
da Estratexia 2020 : pretende ser un revulsivo á crise e preparar a
Europa para o
futuro.
-
Obxectivos
da estratexia 2020:
-
O 75% da poboación entre 20-64 anos deberá estar empregada.
-
O 3% do PIB da UE debería ser investido en I+D.
-
O risco de pobreza debería ameazar a 20 millóns de persoas
menos, etc....
Financiamento
: Determínase unha estratexia Común entre os Estados (
FEDER, FSE)
Margarita
Valcarce espuxo o tema:
Orientación
para a igualdade e a inclusión sociolaboral.
A orientación laboral
con colectivos en risco de exclusión fronte o traballo .
A
Orientación Laboral integra todas as actuacións de apoio
na procura de emprego as persoas demandantes., podendo
destacar prioritariamente a Escoita Activa, Diagnóstico Inicial,
Información, Asesorammento, Orientación e Motivación.
Orientador=
Facilitador
Relatóunos
a necesidade e importancia da Orientación Laboral , xa
hoxe en día, un gran número de persoas necesitan:
-
Un
mayor acompañamento
-
Servizos
accesibles máis personalizados
-
Axudas
a medio plazo
-
Axudas
a Mulleres en precariedade
-
Manter
a motivación a persoas en desemprego de larga duración
-
Contar
con apoio tutorial continuado
-
A Inclusión-Exclusión
social: Proceso mediante o cal os individuos ou grupos son total ou
parcialmente excluídos dunha participación plena
na sociedade na que viven? (European Foundation, 1995 p.4). Tal
proceso, oposto ao de ¿inclusión social?, dá lugar a unha
privación múltiple, que se manifesta nos planos económico,
social e político.
Integrado polo Servizo Público de Emprego Estatal (SEPE) e os Servizos de Emprego das comunidades autónomas. Os órganos do sistema Nacional de Emprego son:
Uns
Servizos Centrais
Unha
rede territorial de 759 Oficinas distribuidas en 52 provincias do
estado español desde
as que
se xestionan as prestacións por desemprego mediante a atención
presencial.
Un
espazo web.(http://www.sepe.es/) desde o que se accede a in
formación a a servizos de emprego e prestacións.
Persoas
traballadoras, tanto desempregadas como en activo.
Persoas
emprendedoras que teñan unha idea de negocio.
Empresas
Lexislación
laboral, bases e planificación xeral da actividade económica:
EXCLUSIVA DO ESTADO.
Políticas
Pasivas de Emprego ( todo o referente ás prestacións e subsidios
pordesemprego.):
EXCLUSIVA DO ESTADO
-
A Estratexia Europea de Emprego 2020 proporciona un marco- o Método
Aberto de coordinación, (MAC), que permite aos paises da UE
compartir información e debater
e coordinar as
súas políticas de emprego.
Cada
ano, os
gobernos dos paises membros, a través do Comité de Emprego, e as
institucións europeas elaboran o denominado paquete
de medidas de emprego,
formado por :
- Directrices de Emprego.- Programas Nacionais de Reforma.
- Informe conxunto sobre o Emprego
- Recomendación específica para cada país.
- Evolución social e de Emprego en Europa.
Ámbitos
de desenvolvemento das políticas activas de emprego: Son os estados
Membros
- Directrices aos Estados Membros.
- Os Estados Membros reciben estas Directrices a Proposta da Comisión, etc....
- Prioridades da Estratexia 2020 : pretende ser un revulsivo á crise e preparar a Europa para ofuturo.
- Obxectivos da estratexia 2020:
-
O 75% da poboación entre 20-64 anos deberá estar empregada.
-
O 3% do PIB da UE debería ser investido en I+D.
-
O risco de pobreza debería ameazar a 20 millóns de persoas
menos, etc....
Financiamento
: Determínase unha estratexia Común entre os Estados (
FEDER, FSE)
Margarita Valcarce espuxo o tema:
Orientación
para a igualdade e a inclusión sociolaboral.
A orientación laboral
con colectivos en risco de exclusión fronte o traballo .
A
Orientación Laboral integra todas as actuacións de apoio
na procura de emprego as persoas demandantes., podendo
destacar prioritariamente a Escoita Activa, Diagnóstico Inicial,
Información, Asesorammento, Orientación e Motivación.
Orientador=
Facilitador
Relatóunos
a necesidade e importancia da Orientación Laboral , xa
hoxe en día, un gran número de persoas necesitan:
- Un mayor acompañamento
- Servizos accesibles máis personalizados
- Axudas a medio plazo
- Axudas a Mulleres en precariedade
- Manter a motivación a persoas en desemprego de larga duración
- Contar con apoio tutorial continuado
- A Inclusión-Exclusión social: Proceso mediante o cal os individuos ou grupos son total ou parcialmente excluídos dunha participación plena na sociedade na que viven? (European Foundation, 1995 p.4). Tal proceso, oposto ao de ¿inclusión social?, dá lugar a unha privación múltiple, que se manifesta nos planos económico, social e político.
TEMA 2 . O Mercado Laboral
Neste
tema, entre outros temas, trátase dos importantes cambios sufridos
no mercado laboral ao longo da historia, cambios que os economistas
han intentado estudar para intentar paliar o acuciante problema do
“paro” e diferenciando entre dúas escolas que son a clásica
e a keynesiana.
O
mercado estructúrase
sempre pola converxencia de dous feitos : a
oferta e a demanda.
A súa evolución é o resultado de dúas variables : a oferta de
traballo e a demanda de traballo e ambos son os elementos que
compoñen o mercado de traballo.
- A
oferta de traballo. O
mercado de traballo refírese á poboación activa, cuxa definición
e compoñentesquedan especificados, para o caso de España, na EPA ou
Enquisa de Poboación Activa e outros documentos estatísticos.
Oferta
de traballo = poboación activa
=
ocupados+parados
A
oferta de traballo está determinada por catro factores
fundamentales:
1.Factores
demográficos
2.Factores
sociais e culturais
3.Fluxos
de entrada e saída de emprego
4,
Fluxos de entrada e saída da poboación activa.
A
oferta dependerá do número de persoas maiores de 16 años. Neste
sentido dependerá tanto do crecemento natural da poboación como dos
fluxos migratorios.
-A
Demanda de Traballo
A
demanda no mercado de traballo representa a cantidade de
traballadores que as empresas ou empregadores están dispostas a
contratar. A interación de ambos, determinan os salarios no mercado
O
Goberno Prorroga o Programa de Activación para o Emprego
(abril,2016) decrecente en función do número de
traballadores contratados e de que no caso de que os salarios sexan
moi altos haberá menos empresas dispostas a operar no mercado
por cuestión de rendabilidade.
En
sentido contrario, nun mercado no que os salarios son baixos, pódese
contratar a máis traballadores aínda que estes produzan menos
cantidade de bens no mesmo tempo.
A
curva da demanda de traballo ten unha pendente negativa e a da oferta
de traballo ten unha pendente positiva. O equilibrio ven determinado
polo cruce das dúas curvas.
Pero
o mercado de traballo está cambiando, tende á súa
profesionalización, e as competencias que as empresas demandan dos
seus traballadores aumentan.
Todo
iso, entre outros factores, favoreceu o aumento da desigualdade,
poñendo en risco de exclusión social a colectivos que anteriormente
non o estaban. Para loitar contra esta situación é necesario a
coordinación das institucións, organismos e políticas de
emprego desde o ámbito europeo ata o autonómico. Sen esquecernos da
esfera local, a máis próxima aos/as cidadanos/as.
Xogando
un papel fundamental os fondos europeos. Así o FSE financia as
ferramentas necesarias pasra que esta situación de risco de
exclusión desaparezaca e se dote a estes colectivos das
ferramientas necesarias para lograr a súa inserción social e
laboral.
Por
iso Margarita Valcarce relatóunos sobre a Orientación para a
igualdade e a inclusión sociolaboral. A orientación laboral
con colectivos en risco de exclusión fronte o traballo entre outras
cousas.
Neste
tema, entre outros temas, trátase dos importantes cambios sufridos
no mercado laboral ao longo da historia, cambios que os economistas
han intentado estudar para intentar paliar o acuciante problema do
“paro” e diferenciando entre dúas escolas que son a clásica
e a keynesiana.
O
mercado estructúrase
sempre pola converxencia de dous feitos : a
oferta e a demanda.
A súa evolución é o resultado de dúas variables : a oferta de
traballo e a demanda de traballo e ambos son os elementos que
compoñen o mercado de traballo.
- A
oferta de traballo. O
mercado de traballo refírese á poboación activa, cuxa definición
e compoñentesquedan especificados, para o caso de España, na EPA ou
Enquisa de Poboación Activa e outros documentos estatísticos.
Oferta
de traballo = poboación activa
=
ocupados+parados
A
oferta de traballo está determinada por catro factores
fundamentales:
1.Factores
demográficos
2.Factores
sociais e culturais
3.Fluxos
de entrada e saída de emprego
4,
Fluxos de entrada e saída da poboación activa.
A
oferta dependerá do número de persoas maiores de 16 años. Neste
sentido dependerá tanto do crecemento natural da poboación como dos
fluxos migratorios.
-A
Demanda de Traballo
A
demanda no mercado de traballo representa a cantidade de
traballadores que as empresas ou empregadores están dispostas a
contratar. A interación de ambos, determinan os salarios no mercado
O
Goberno Prorroga o Programa de Activación para o Emprego
(abril,2016) decrecente en función do número de
traballadores contratados e de que no caso de que os salarios sexan
moi altos haberá menos empresas dispostas a operar no mercado
por cuestión de rendabilidade.
En
sentido contrario, nun mercado no que os salarios son baixos, pódese
contratar a máis traballadores aínda que estes produzan menos
cantidade de bens no mesmo tempo.
A
curva da demanda de traballo ten unha pendente negativa e a da oferta
de traballo ten unha pendente positiva. O equilibrio ven determinado
polo cruce das dúas curvas.
Pero
o mercado de traballo está cambiando, tende á súa
profesionalización, e as competencias que as empresas demandan dos
seus traballadores aumentan.
Todo
iso, entre outros factores, favoreceu o aumento da desigualdade,
poñendo en risco de exclusión social a colectivos que anteriormente
non o estaban. Para loitar contra esta situación é necesario a
coordinación das institucións, organismos e políticas de
emprego desde o ámbito europeo ata o autonómico. Sen esquecernos da
esfera local, a máis próxima aos/as cidadanos/as.
Xogando
un papel fundamental os fondos europeos. Así o FSE financia as
ferramentas necesarias pasra que esta situación de risco de
exclusión desaparezaca e se dote a estes colectivos das
ferramientas necesarias para lograr a súa inserción social e
laboral.
Por
iso Margarita Valcarce relatóunos sobre a Orientación para a
igualdade e a inclusión sociolaboral. A orientación laboral
con colectivos en risco de exclusión fronte o traballo entre outras
cousas.
TEMA 3. Certificación e Formación Profesional
Elena
González de la Cámara Cayuela falounos de Cualificación
fronte a Competencia , o seu marco conceptual, a estructura da
cualificación profesional, a unidade de competencia e a sua
estructura, o módulo formativo e a sua estructura, o Sistema
Nacional de Cualificacións, o Catálogo Nacional das
Cualificacións Profesionais, o Instituto Nacional das Cualificacións
(INCUAL ), o Instituto Galego das cualificacións, das vantaxes
da Formación Profesional, a súa estrutura, modalidades,
requisitos de acceso aos diferentes ciclos , etc.
Así
mesmo relatounos todo sobre os Certificados de
Profesionalidade , cualificación e competencias, competencias
crave, acreditación laboral a través da vía da experiencia laboral
e as distintas maneiras de obtelos e os seus respectivos requisitos.
Ao
falar de formación Profesional fíxose necesario falar de
Administración Educativa e de Administración Laboral, repasando o
sistema educativo e a súa normativa , facendo referencia a LOMCE,
a Lei 30/2015 de 9 de setembro pola que se regula o Sistema de
Formación Profesional para o emprego no ámbito laboral entre
outras …
Introdución á plataforma MOODLE do CIXUG
Sen
olvidar tamén, pola importancia que ten, o traballo de Introdución
á Plataforma Moodle do CIXUG e os aspectos técnicos
básicos de configuración do equipo.
Elaborado
pola Secretaria Técnica= Xavier Santos ?.
E
por suposto importantísimo o Taller 1: O Ecosistema
TIC impartido por Carlos Parada Gandos .
Crearonse
perfís en plataformas e en redes sociais: Twitter, Plataforma
Google+, Bloger, Drive, Storify, Tagxedo ...
Os
coñecementos adquiridos fixeron posible que, ao longo das sesións
se fixera un percorrido (individual e en grupos) polo marco
conceptual da Orientación Laboral facendo práctica cas técnicas e
ferramentas comentadas na aplicación das TICs, e fora compartido e
visible nas redes sociais, a través de Twitter e a
etiqueta #POLAB16
Clase docente : Carlos Parada Gandos |
TEMA
4. Política social e de emprego na Unión Europeo
Para
frear o paro e favorecer o crecemento do emprego, tanto, a unión
europea como o Goberno de España puxeron en marcha unha serie de
políticas de emprego, algunhas tratadas no tema 1 e outras neste
tema 4.
Mª Paz del Moral sobre el Programa de Activación para el Empleo
É importante que saibamos cales son as actuacións de cada un deles.
- A Unión Europea coordina e supervisa as políticas nacionais, impulsa o intercambio de boas prácticas en materia de emprego, pensións, pobreza, exclusión social e supervisa e lexisla a aplicación normativa nos ámbitos de dereito de traballo e seguridade social.
- Europa limítase a apoiar e complementar os seus esforzos financeiramente.
- Os gobernos nacionais son os responsables principais das políticas sociais e de emprego.
- A Unión Europea impulsa medidas para a creación de postos de traballo, a dinamización e equilibrio de de os mercados laborais, así como a supervisión das políticas de emprego, levada a cabo polos paises membros da UE partindo da Estratexia de crecemento Europa 2020 e a Estratexia Europea de Emprego.
En
materia de emprego as Institucións e Organismos Comunitarios son :
Comisión
Europea
.
Emprego , Asuntos Sociais e Inclusión.
.
Fondo Social Europeo
Parlamento
Europeo
.
Comisión de Emprego e Asuntos Sociais
Consello
dá Unión Europea
.
Emprego, Política Social, Sanidade e Consumidores
Comité
Económico Social Europeo
.
Sección de Emprego, Asuntos Sociais e Cidadanía
TEMA
5. A iniciativa emprendedora como forma de acceso ao mercado
laboral.
- A Unión Europea coordina e supervisa as políticas nacionais, impulsa o intercambio de boas prácticas en materia de emprego, pensións, pobreza, exclusión social e supervisa e lexisla a aplicación normativa nos ámbitos de dereito de traballo e seguridade social.
- Europa limítase a apoiar e complementar os seus esforzos financeiramente.
- Os gobernos nacionais son os responsables principais das políticas sociais e de emprego.
- A Unión Europea impulsa medidas para a creación de postos de traballo, a dinamización e equilibrio de de os mercados laborais, así como a supervisión das políticas de emprego, levada a cabo polos paises membros da UE partindo da Estratexia de crecemento Europa 2020 e a Estratexia Europea de Emprego.
É
importante que saibamos cales son as actuacións de cada un deles.
En
materia de emprego as Institucións e Organismos Comunitarios son :
Comisión
Europea
.
Emprego , Asuntos Sociais e Inclusión.
.
Fondo Social Europeo
Parlamento
Europeo
.
Comisión de Emprego e Asuntos Sociais
Consello
dá Unión Europea
.
Emprego, Política Social, Sanidade e Consumidores
Comité
Económico Social Europeo
.
Sección de Emprego, Asuntos Sociais e Cidadanía
O Modelo CANVAS:
Alexander Osterwalder (2011) propuxo unha ferramenta cualitativa mediante a cooperación de 47o profesionais de 45 paises e utilizando a innovación aberta, sirve para confeccionar deseños empresariais modelos de negocio), denominada " Modelo CANVAS". Este a partir da idea, permite confeccionar modelos propios de desenvolvemento de negocio e validar as súas posibilidades de éxito. Basease en catro cestións: ¿Cómo?, ¿Qué?, ¿Quen? e ¿Canto?
Un dato importante a ter en conta á hora de emprender unha actividade é se podemos contar con apoio familiar.
Modelo Canvas | Cómo aplicar el modelo Canvas en el lienzo | Ejemplo práctico
O
Lienzo do Método CANVAS de Paula.Olga-Yoli e
Sari
|
Deberíase:
- Transmitir o valor do emprendemento como forma de acceso ao mercado laboral
- Canalizar o talento das persoas cara o emprendemento e o emprendemento social
- Satisfacer as expectativas da persoa emprendedora ao pedir que lle orienten no proceso de crear a súa empresa
- Propiciar que se materialicen proxectos viables e sostibles que contribúan á creación de riqueza, de postos de traballo e ao benestar social
REFLEXIÓN
PERSOAL
O
desemprego e a flexibilidade laboral son novas conxunturas que
fixeron necesaria a figura do Orientador Laboral.
Hoxe
en día o Mercado de Traballo é moi variable e sensible a calquera
factor social, económico ou político. Estamos nunha sociedade de
globalización e comunicación sen límirtes e as pequenas e medianas
empresas están obrigadas a renovarse continuamente pois o contrario
significaría desaparecer. Estes cambios de actividade, de produto ou
servizo, e de traballadores son constantes. Tanto é así que,
segundo algunhas estatísticas o traballador de hoxe en día, como
media, cambia de empresa ou ocupación ao longo da súa vida, entre 5
e 10 veces ( persoalmente atrévome a dicir que nalgúns casos esas
cifras pódense multiplicar por 2,3 ou 4).
Vivimos
un panorama que resulta bastante caótico para quen se atopa en
situación de procura de emprego. Por todo iso faise necesario
introducir un elemento estabilizador e canalizador da dinámica
laboral. Os Servizos Públicos de Emprego e os seus Orientadores
Laborais cumpren este papel desde hai bastante tempo., xa en 1978 se
creaó o Instituto Nacional de Emprego, e entre as súas funcións
estaba a de axudar aos traballadores para atopar emprego.
Anos
máis tarde a Lei Básica de Emprego fala xa de crear
programas específicos destinados a fomentar a colocación de
traballadores con dificultades de inserción.
Coa
publicación da Orde 68/90 do 9 de marzo, na que se fala de concesión de axudas para a realización de accións de información
profesional, orientación profesional e procura activa de
emprego?, co obxecto de que sexan outras as entidades que leven
a cabo este labor.
A
norma tamén require a existencia de expertos para realizar as
accións a desenvolver cos desempregados. Podemos considerar este
momento como punto de partida da posterior e paulatina configuración
da figura o Orientador Laboral. En leste mesmo ano a
Clasificación Nacional de Ocupacións o INEM recolle xa a ocupación
de Orientador Profesional.
Por
todo o devandito e desde a miña experiencia profesional e, con
outros orientadores/as hai uns perfís profesionais e titulacións
que se fan necesarias e impóñense como básicas, pola súa
capacitación e preparación para realizar con maior eficacia,
eficiencia e con maior prognóstico de éxito....a orientación
laboral con todo tipo de colectivos. Ademais deberán ser persoas con
moita sensibilidade, con empatía , resistencia, resilencia..... que teñan as competencias e
habilidades necesarias para desempeñar esta bonita e
polifacética profesión. Tamén deberán ser profesionais
polivalentes e en constante reciclaxe e actualización, todo iso en
pro do traballo ben feito e para alcanzar os obxectivos que se
pretenden coa actividade da orientación laboral.
Orientación Laboral para jóvenes en tiempos de crisis D Miguel Bonet Angrarill
PARA SABER MÁIS:
No hay comentarios:
Publicar un comentario